Informații
Politica de retur / Retragerea din contract
Pentru produsele My Geisha achiziționate online de pe www.mygeisha.ro
Prezenta procedură stabilește cadrul convențional necesar privind renunțarea la cumpărare a produselor achiziționate de pe site-ul www.mygeisha.ro, proprietatea societății proprietatea societății GEISHA PERFUMES SRL, cu sediul social în Bragadiru, Strada Mărăcineni 78A, Etaj 1, Camera 2, Județ Ilfov, înregistrată la Oficiul național al Registrului Comerțului sub nr. J40/1213/2017, CUI RO37007091.
Clienții My Geisha pot returna produsele achiziționate de pe www.mygeisha.ro, conform termenilor și condițiilor de retur prevăzute în prezenta procedură.
Vă informăm că, pentru contractele încheiate la distanță sau contractele încheiate în afara spațiilor comerciale My Geisha, în cazul în care renunțați la cumpărare, solicitând returnarea unui/unor produs/e achiziționat/e de pe site-ul www.mygeisha.ro, vă exprimați în mod expres și fără echivoc acordul cu privire la acceptarea integrală a prevederilor prezentei proceduri de retur a produselor. Acest serviciu nu limiteaza in niciun fel drepturile care revin cumparatorilor in baza prevederilor legale in vigoare, inclusiv dreptul de retragere prevăzut de O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor, astfel cum a fost completata/modificata de Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022, prin care s-a transpus in legislatia nationala Directiva (UE) 2019/2.161 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019.
1.Termenul de returnare pentru produsele My Geisha achiziționate de pe www.mygeisha.ro
Produsele cumpărate de pe www.mygeisha.ro pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestora, fara precizarea motivelor. Termenul de 14 zile calendaristice se calculează:
- din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor;
- în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun;
- in cazul contractelor pentru livrarea periodică de bunuri pe o perioadă de timp determinată, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului bun.
Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
2.Condițiile cu privire la procedura de retragere/retur
Pentru a-și putea exercita dreptul de retragere/returnare, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014, inainte de expirarea perioadei de retragere/returnare, consumatorul/destinatarul comenzii trebuie sa informeze expres My Geisha cu privire la decizia sa de a se retrage din contract, utilizand o declarație neechivocă transmisa la adresa de e-mail: office@mygeisha.ro
In acest scop, va putea folosi si formularul de retragere/retur anexat prezentei proceduri de retur.
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale, respectiv de a executa/incheia contractul la distanță sau în afara spațiului comercial, cu precizarea urmatoarelor :
- produsele pe care cumpărătorul înțelege să le returneze trebuie să fie în ambalajul lor original, sigilate si într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare, fără a avea modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc. Returnarea nu poate fi acceptată în situația în care produsele sunt desigilate, defecte, folosite, ambalate necorespunzător;
- se acceptă returnarea produselor desigilate de către client doar dacă produsul/produsele cumpărat/e sunt neconforme (de exemplu: acesta/acestea are/au un viciu ascuns, defect din fabricație, cum ar fi: conținutul neconform; recipientul unui produs prezintă urme de deformare încă din fabricație; mecanismul de pompare al unui parfum nu poate pulveriza conținutul etc). Conform definiției de la art. 2 pct. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992, republicată cu modificările și completările ulterioare, reprezintă viciu ascuns deficiența calitativă a unui produs ce nu a fost cunoscută și nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obișnuite de verificare în momentul achiziționării produsului;
- in situația în care cumpărătorul/clientul a beneficiat de o ofertă specială, primind alaturi de produsul/produsele cumparat/e alte produse promotionale/cadouri, acesta va trebui să restituie toate produsele primite, inclusiv cele de tip promoțional/cadou. Dacă nu se va proceda la returnarea tuturor produselor promoționale/cadou primite, returul nu va fi acceptat;
- in situația în care cumpărătorul, prin achiziția online de pe site-ul www.mygeisha.ro a beneficiat de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul comenzii sale sau să beneficieze fără cost suplimentar de diferite eșantioane promoționale, se va considera că prin returnare, acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele eșantioane. Mai precis, daca valoarea produselor returnate depaseste 50% din suma platita pentru achizitia initiala, cumpărătorul va trebui să restituie produsul/produsele pe care dorește sa îl/le returneze doar împreună cu eșantioanele/cadourile/promoțiile ori voucherele/produsele etc. primite, respectiv produsul/produsele achiziționate la ofertă în schimbul comenzii produsului/produselor returnat/e, astfel încât My Geisha să poată da curs cererii sale de returnare. Astfel, produsele primite cadou/promoționale sau ca bonus/eșantioane etc., trebuie să fie sigilate, în ambalajul original, nefolosite, neutilizate, fără modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc., apte de a fi din nou comercializate;
- in cazul returnarii unor produse, ce au fost achizitionate intr-o campanie promotionala sau pe baza unui cupon/cod promotional, efectuata dupa incheierea campaniei promotionale respective sau dupa utilizarea cuponului/codului de discount, clientului/cumparatorului ii va fi restituita suma pe care a platit-o efectiv pentru produsul returnat;
- in cazul promotiilor in care reducerea este obtinuta cu conditia achizitionarii mai multor produse, returnarea echivaleaza cu renuntarea de catre cumparator la promotie, indiferent de termenul de returnare. In aceasta situatie, returnarea este posibila doar cu conditia returnarii de catre client a tuturor produselor a caror cumparare i-a dat dreptul de participare la promotie;
- produsele pot fi returnate doar dacă sunt în aceeași stare în care au fost livrate (acestea trebuie să conțină toate accesoriile cu care produsul a fost livrat, cât și instrucțiunile, să nu aibă urme de folosință). Lipsa îndeplinirii condițiilor de mai sus, face ca My Geisha să nu poate da curs cererii de retragere/returnare;
Schimbul produselor cumparate la promotie, efectuat dupa incheierea promotiei respective sau al produselor cumparate pe baza unui cupon/cod de discount este posibil doar prin inlocuirea cu un produs de acelasi tip, cu acelasi pret (pretul platit efectiv de cumparator/client), care poate diferi doar prin dimensiune, culoare sau model.
Returnarea produselor se va face doar pe baza atașării unei copii a dovezii de cumpărare, respectiv a facturii fiscale.
3.Produse care nu sunt acceptate la retur (exceptate de la dreptul de retragere)
Nu pot fi acceptate în vederea returnării următoarele produse conforme:
- cele care au fost desigilate după livrare, care nu pot fi recomercializate, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protecție a sănătății (de exemplu: produsele de îngrijire, de machiaj, parfumuri etc.);
- cele care prezintă modificări fizice/estetice ori alte deficiente imputabile consumatorului;
- cele care au fost confecționate/produse potrivit specificațiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, cumpărătorul ia la cunoștință faptul că nu se va putea prevala de dreptul său contractual de retragere și de retur cu privire la produsele conforme desigilate de el.
Totodată, Cumpărătorul ia la cunoștință că nu se va putea prevala de dreptul său contractual de retragere și de retur asupra produselor personalizate la cererea sa.
4.Procedura de retragere/retur în cazul achiziției de produse de pe site-ul www.mygeisha.ro
Cumpărătorul sau, după caz, destinatarul comenzii, pentru a-și exercita dreptul de retragere, trebuie să informeze expres My Geisha la următoarele date de contact: office@mygeisha.ro cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă in acest sens.
Cumpărătorul va putea completa și transmite formularul standard de retragere pus la dispoziție de către My Geisha. Pentru a respecta termenul-limită de retragere în conformitate cu dispozițiile legale, cumpărătorul returnează/înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată, în termenul indicat mai sus. Orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezenta procedură de retur, conduce la decăderea cumpărătorului din dreptul de a mai returna produsele, My Geisha fiind pe deplin îndreptățită să refuze un astfel de retur.
În temeiul art. 13 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obligă sa furnizeze My Geisha datele unui cont bancar pentru transferul sumelor de bani. În orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Procesul de returnare al banilor este de 14 zile de la primirea si validarea conformitatii produsului/produselor la depozit.
In baza prevederilor art. 13 alin. (3) din OUG nr. 34/2014, consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca nu vor fi rambursate costurile suplimentare de livrare în cazul în care acesta a ales alta modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de My Geisha.
În cazul în care consumatorul nu solicită returnarea sumei de bani plătite, ci solicită înlocuirea/schimbul produsului, după ce My Geisha va constata că cererea de returnare este eligibilă (analizând situația/starea în care se află produsul), consumatorul are posibilitatea de a opta pentru una dintre următoarele opțiuni:
- înlocuirea cu un produs identic de pe site-ul www.mygeisha.ro (același tip de produs, aceeași cantitate etc.), ce are aceeași valoare economică ca și produsul returnat, la momentul achiziției, cu condiția ca acesta să fie pe stoc;
- înlocuirea cu un produs diferit de pe site-ul www.mygeisha.ro, ce are aceeași valoare economică ca și produsul returnat, la momentul achiziției, cu condiția ca acesta să fie pe stoc.
Produsele pe care consumatorul înțelege să le returneze vor fi expediate de cumpărător către GEISHA PERFUMES SRL , la adresa: Key Logistic Center, Soseaua de Centura 13 A, Chiajna
Costurile directe legate de returnarea bunurilor vor fi suportate de consumator.
Coletele (retururile) care sunt trimise cu plata la livrare vor fi expediate înapoi la consumator, iar returnarea nu va fi realizată.
Puteti trimite coletul printr-o firmă de curierat (de ex. Cargus, FanCurier) la adresa indicata mai sus. În cazul in care aveti nelamuriri sau întrebări, vă rugăm sa ne contactati telefonic la nr. 0372.394.859
5.Procedura în cazul în care consumatorul returnează un produs față de care are suspiciuni privind lipsa de conformitate a acestuia
In cazul existentei unei neconformitati a bunului cumparat, My Geisha intelege sa se conformeze dispozitiilor legale in vigoare, inclusiv OUG 140/2021, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei (UE) 2019/771 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2019 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri si s-a stabilit cadrul legal cu privire la contractele de vânzare încheiate între vânzător și consumator, in special norme privind conformitatea bunurilor, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile comerciale în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor și a bunei funcționări a pieței interne.
Vanzatorul este raspunzator fata de Cumparator pentru orice neconformitate care exista in momentul livrarii produselor de ocazie și care este constatată în termen de un an de la data respectivă.
Se considera ca produsele sunt conforme contractului incheiat, daca acestea: respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare; corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care vânzătorul l-a acceptat; corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului; după caz, posedă calitatea și corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului; dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil să le primească; si respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
Nu se considera lipsa de conformitate daca in momentul achizitionarii Cumparatorul a cunoscut sau putea, in mod rezonabil, sa cunoasca lipsa de conformitate a produselor.
In cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice, cumparatorul/clientul poate opta pentru:
- aducerea în conformitate, prin reparatia sau înlocuirea produsului cu un alt produs identic sau cu alte produse ce au aceeasi valoare economica ca si produsul returnat, la momentul achizitiei, cu conditia ca acesta/acestea sa fie pe stoc, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționate;
- o reducere de preț proporțională cu diminuarea valorii bunurilor achizitionate în comparație cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate;
- restituirea contravalorii produsului, care, de regula, se va efectua pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului. Termenul de restituire se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, situatie in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferente returului.
Clientul/consumatorul care suspectează neconformitatea unui produs achiziționat sau are îndoieli cu privire la originalitatea și/sau calitatea acestuia, poate sesiza My Geisha la următoarele date de contact: office@mygeisha.ro. Acesta va completa o declarație în scris, in care va explica în ce consta neconformitatea produsului, putand solicita efectuarea returului printr-o decaratie neechivoca in acest sens sau prin completarea formularului ce se regăsește în colet.
În urma recepționării returului de la consumator, societatea GEISHA PERFUMES SRL va transmite reclamația împreună cu produsul, ambalajul, documentul justificativ de cumpărare și declarația clientului către producătorul produsului, sau după caz, distribuitorului autorizat, spre investigare.
Trebuie mentionat ca aceste investigatii au la baza doua tipuri de analize, respectiv:
- analiza olfactiva, realizata de chimist autorizat (cost de la 200 RON + TVA);
- analiza de laborator (TEST GCMS) care se efectueaza in USA (cost de la 2700 RON+TVA)
Costul acestor analize va fi suportat de catre client in avans la momentul solicitarii, pe baza de factura din partea persoanei autorizate (chimist/ laborator), iar, ulterior, daca se constata oficial neconformitatea produsului investigat, clientului i se va restitui contravaloarea achitata pentru testare de catre vanzator.
Totodata, consumatorul trebuie să cunoască că procedura de investigare poate dura până la 4 luni de zile (cu posibilitatea de a se prelungi, în funcție de complexitatea investigației) si că exista posibilitatea deschiderii recipientului produsului pentru realizarea investigației. Daca producătorul sau după caz, distribuitorul autorizat, concluzionează că produsul are un continut neconform, atunci returul este acceptat, iar, în aceste condiții, produsul va fi înlocuit sau vă vor fi rambursați banii, în funcție de opțiunea aleasă.
În cazul în care conținutul produsului este declarat conform, My Geisha își rezerva dreptul de a refuza înlocuirea produsului sau rambursarea banilor iar produsul este returnat clientului în starea în care a fost primit dupa investigare de la producător sau după caz, distribuitorul autorizat. În acest caz, toate cheltuielile suplimentare generate cu privire la procedura de investigare a conținutului produsului vor fi suportate de client.
6.Cheltuieli referitoare la procedura de retur
În conformitate cu articolul 14 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, costurile directe legate de returnarea produselor vor fi suportate de cumpărător. Prin excepție, în cazurile de neconformitate sau neconcordanță între produsele livrate și comanda efectuată, cheltuielile de returnare vor fi suportate de My Geisha.
7.Prevederi privind prelucrarea datelor cu caracter personal
În vederea respectării prevederilor Regulamentului nr. 679/2016 (privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE - GDPR), societatea GEISHA PERFUMES SRL are calitatea de operator, iar pentru îndeplinirea formalităților legale referitoare la returnarea produsului, vă informam că operatorul va prelucra date cu caracter personal în condițiile prevăzute de art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR, respectiv următoarele date: nume și prenume, domiciliul sau reședința, adresa de e-mail, număr de telefon, cont bancar.
Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar – contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare, inclusiv cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (5) – (9) din O.U.G. nr. 34/2014, astfel cum a fost completat la 28.05.2022 de Punctul 19, Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022.
Vă informăm că, în situația în care dumneavoastră nu doriți să ne puneți la dispoziție aceste date, procedura de returnare a produselor nu este posibilă, întrucât nu ne putem conforma cerințelor obligatorii ale legislației în vigoare (de exemplu, dar nelimitat la acesta, legislația din domeniul fiscal).
.......
MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE (conform Anexa B la O.U.G. nr. 34/2014, in forma in vigoare incepand cu data de 28-05-2022, astfel cum a fost modificată de Punctul 32, Articolul III din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 58 din 28 aprilie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 06 mai 2022).
Către,
GEISHA PERFUMES SRL, cu sediul social în Bragadiru, Strada Mărăcineni 78A, Etaj 1, Camera 2, Județ Ilfov, înregistrată la Oficiul național al Registrului Comerțului sub nr. J40/1213/2017, CUI RO37007091.
Vă informez/vă informăm prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastră din contractul referitor la vânzarea următoarele bunuri:…………………………………………………………………………………………………………………….......
Comandat/e la data de ………………… și primit/e la data de …………………………………
Nume și prenume consumator/i: ……………………………………………………………………………………
Adresă consumator/i: …………………………………………………………………………………….………….
Semnătura: …………………(doar în cazul în care acest formular este notificat pe hârtie)
Data: …………………………………………………………………………………………………